Zeilreis St. Maarten - BVI - St. Maarten
Een mooie zeiltocht van St. Maarten naar BVI (British Virgin Islands- Britse Maagdeneilanden) en terug.
Als je een one-way St. Maarten - BVI hebt geboekt zie dan ook voorbeeld route BVI.
De zeilreis terug naar St. Maarten vervalt dan.
De BVI is een echt ankergebied met azuurblauwe zee, hagelwitte strandjes en altijd andere eilanden in zicht
Vooraf:
Vliegen naar St. Maarten, dinsdag, vrijdag & zondag rechtstreeks vanaf Schiphol: www.klm.nl
Goede alternatieven: www.corsair.fr www.aircaraibes.com www.xl.com
Voor meer informatie over BVI: www.bvitourism.com
Dag 1
Aankomst St. Maarten en met de taxi 6 km naar Simpson Bay Marina.
De bagage naar de boot, lunch en boodschappen doen.
Op St. Maarten kunnen wij heel goed en betaalbaar inkopen doen.
Dag 2 (15 mijl– 3 uur)
Na het ontbijt gaat de schipper uitklaren. We gaan om 1030hrs door de brug naar buiten.
We zeilen rond het eiland naar Anse Marcel, gooien het anker uit en gaan heerlijk zwemmen, de wal verkennen en (uit) eten. Hopelijk zijn we nu ingeslingerd voor de overtocht.
’s Avonds (85 mijl – 14-18 uur)
Wij zeilen vanaf St. Martin door de nacht heen naar Spanish Town op het Eiland Virgin Gorda. We lopen allemaal wacht en slapen om beurten. In Spanish Town klaren wij in. We kunnen ankeren bij The Baths National Park. Vanaf hier ligt de BVI voor ons open.
Dag 3 t/m Dag 12
We kunnen kiezen uit langere en kortere zeiltrajecten, afhankelijk van waar de interesse ligt.
Hoe wij ook zeilen, er is altijd tijd om te zwemmen, snorkelen of hiken.
De BVI is een echt ankergebied met azuurblauwe zee, hagelwitte strandjes en altijd andere eilanden in zicht. Als wij op anker liggen, dan is de dinghy met buitenboordmotor beschikbaar om naar de kant te gaan. Hier en daar is het ook mogelijk om in een marina te liggen, maar eigenlijk moet je dat niet willen.
Dag 13 (82 mijl – 17-24 uur)
Wij zijn of komen vandaag in Spanish Town om uit te klaren.
Uiterlijk om 1700hrs vertrekken. Wij zeilen in één rak terug naar St. Maarten. Alweer een mooie zeilersnacht te gaan. De nachten zijn gemaakt voor de zeilers. De reis terug is lastiger dan de heenweg. We zeilen hoog aan de wind en vaak moeten we een kruisrak maken, waardoor de te zeilen afstand groter wordt. Iedereen heeft inmiddels zeebenen, dus we kunnen dit goed aan.
Dag 14
Wij moeten voor 1700hrs aankomen om door de brug naar de Simpson Bay Marina te kunnen.
In Simpson Bay Marina gaan we eerst bunkeren (diesel, benzine, water, motorolie, en gas). Daarna krijgen we een plekje in de marina en we kijken wat er over of tekort is in de scheepskas.
Dag 15
Opruimen en koffers pakken en op tijd naar het vliegveld.