Antwoorden op veelgestelde vragen over het coronavirus. Lees meer
Zonnige Zeilvakanties
Coronavirus / Covid-19

Coronavirus / Covid-19

Het coronavirus (Covid-19) heeft enorme impact op de reiswereld. We ondervinden nu allemaal de gevolgen en weten niet hoe lang deze situatie duurt. We begrijpen dat je veel vragen hebt over het coronavirus en welke maatregelen we nemen.

Zeilnet houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het corona virus  scherp in de gaten.
We volgen de informatie van het RIVM, de adviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en hebben nauw contact met onze lokale verhuurders.

We bekijken per dag en per bestemming de actuele situatie. Wanneer die verandert, wijzigt ons advies mogelijk ook. 

Wij doen onze uiterste best om de impact van deze crisis voor onze zeilers te minimaliseren. Wij kunnen onze service enkel garanderen als we jullie begrip en vertrouwen krijgen om deze crisis samen aan te pakken. 
 

Hieronder antwoord op veelgestelde vragen.

Wat doet Zeilnet als de reis niet door gaat?

Als je zeilreis niet doorgaat, proberen we deze om te boeken (verplaatsen). Dat doen we in overleg met jou.

Als het advies is om mijn zeilreis om te boeken. Wat gebeurt er dan?

Dan informeren we je hierover per email.  Wij bekijken dan de actuele situatie en in onderling overleg zoeken we een goed alternatief. Heb je nog geen mail ontvangen, dan kun je ons natuurlijk ook mailen via info@zeilnet.nl.

Kan ik mijn reis omboeken?

Je mag kosteloos omboeken bij inreisverbod van het land van bestemming.  

Dit houdt in dat je in principe hetzelfde jacht, in hetzelfde vaargebied in het jaar 2020 kunt boeken op andere data zonder dat daarvoor kosten worden berekend. Alternatief naar het jaar 2021.

Als de periode of het gekozen zeiljacht duurder is, dan moet er bijbetaald worden. Is de periode of het zeiljacht goedkoper, dan ontvang je een tegoedbon voor een volgende zeilvakantie. 

Het is niet mogelijk om kosteloos om te boeken bij negatief reisadvies.
Aangezien het om een reisadvies gaat en geen verbod vinden we dat iedereen zelf zijn eigen afweging moet maken om wel of niet op zeilvakantie te gaan.
 

Ik wil mijn zeilreis annuleren. Wat zijn de kosten?

Indien je heel bezorgd bent over de reis of om een andere reden de reis niet meer wil of kan maken, dan heb je altijd de mogelijkheid om de reis te annuleren. Dit gaat conform onze reguliere annuleringsvoorwaarden: tot 6 weken voor vertrek 50% van de prijs van de zeilreis. Binnen 6 weken voor vertrek 100%. Annulering dient schriftelijk/via de mail te gebeuren.
 

Wat is de rol van de reisverzekering met betrekking tot het coronavirus?

Een reisverzekering vergoedt onvoorziene kosten die je maakt gedurende je reis, bijvoorbeeld medische kosten of kosten van repatriëring. Neem contact op met je eigen reisverzekering als je wilt weten hoe jouw verzekeringsmaatschappij omgaat met het coronavirus.


Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik zelf mijn zeilvakantie wil annuleren?
 

Dat hangt af van de verzekeringsmaatschappij waar je je verzekering hebt afgesloten.  Bij de meeste annuleringsverzekeringen is het coronavirus geen geldige reden om je geld terug te krijgen.  Heb jeWij adviseren je om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij om te kijken wat de exacte voorwaarden zijn.
 

Er is een negatief reisadvies afgegeven voor mijn reisbestemming vanwege het coronavirus en ik moet daarom de reis annuleren. Krijg ik de annuleringskosten vergoed? 

Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen is het afgeven van een negatief resiadvies vanwege een epidemie geen geldige reden in de annuleringsverzekering. Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij of bekijk dit overzicht.


Ik moet het tweede deel van de betaling doen. Wat adviseren jullie?

We begrijpen dat je door de onzekerheid rondom het coronavirus twijfelt of je het tweede deel van de aanbetaling wil doen. Echter, als je niet je reis annuleert, dan dien je je te houden aan de reis- en betalingsvoorwaarden.

We vragen dit zodat wij in staat zijn om onze verplichting naar de verhuurders na te komen. Alleen op die manier zijn we met elkaar in staat om de zeilvakanties komende zomer door te laten gaan. 


Wat is de rol van het Calamiteitenfonds met betrekking tot het coronavirus?

Gezondheidsrisico’s zoals het coronavirus vallen niet onder de garantieregeling van het Calamiteitenfonds. Dit is alleen van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of van molest.
 

Wat is de rol van SGR?

De SGR-garantie  houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de reisorganisatie in financiële problemen komt of failliet gaat.
 

Wat is het reisadvies op dit moment?

Het reisadvies verschilt per bestemming. Op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken kun je per bestemming kijken wat het huidige reisadvies is. Hier worden veel vragen m.b.t het coronavirus beantwoord.
 

Wil je meer weten over het coronavirus?

Op veel informatieplatforms vind je informatie over het coronavirus. Wij raden je aan om de site van het RIVM  te checken voor een goede uitleg over het virus en tips voor als je op reis gaat. Ook kun je kijken op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. 

 

Nog andere vragen?

Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder. 

Vind je deze pagina leuk? Deel het met je vrienden en like op Facebook.

Vraag een offerte aanNeem contact op